Ting Ting!! Het nut van social media marketing

Ting Ting!! Het nut van social media marketing

Social media, wel gekend door iedereen. Bijna iedereen heeft wel al een account op één van de verschillende kanalen. Zelfs de oma’s en opa’s van deze tijd hebben interesse in het hele online gebeuren. Daar stopt het helemaal niet bij. Het heeft zelfs nog meer nut dan de meeste denken. Weetjes, tips en nog zoveel meer over het welbekende social media voor bedrijven kom je hier te weten.

Algemeen

Hoe kunnen wij ons als bedrijf in de picture zetten op de social media kanalen? Dat is een vraag die veel voorkomt. Hier is dus ook een marketingstrategie voor, namelijk social media marketing. Hier richten bedrijven zich op het bereik van potentiële klanten. Het is handig om zo analyses te maken over jouw buyer persona. De inhoud van je content kan er voor zorgen dat er deuren openen die je enkel via deze strategie kan verwerven. Wees creatief en denk na over wat je plaatst.

Bedrijven gebruiken meer en meer de marketing strategie: social media. Hiermee kan je de gewenste personen bereiken met jouw content en verhaal. Likes, comments, shares,… het zijn termen die een belletje doen rinkelen. Maar gebruiken we deze hoe het hoort? Hoe krijgen we meer bereik? Wat is adverteren? Hoe krijgen we voordeel uit adverteren? Hoe gebeurt advertising? Wat kan je best doen en wat niet? Hoe komen we professioneel over naar de doelgroep toe? ‘Awel da komt nu aan bod!’

Advertenties

Advertenties, planning omtrent het posten van verschillende posts, informatie over je bedrijf. Om je bedrijf een groter bereik te geven kan je beroep doen op advertenties. Deze mogelijkheid geeft Facebook en Instagram om je product/dienst in the picture te zetten.

Groeien met ads:

  • Een bestaand bericht nog eens extra in de verf zetten
  • Creëer een band (ontvang chatberichten)
  • Bedrijfspagina promoten
  • Meer website bezoekers genereren
  • Leads genereren (formulier met gegevens verkrijgen)

Contentkalender

Om je doelgroep goed te bereiken kan je beroep doen op een contentkalender. Het geeft je een goed overzicht wanneer en hoevaak je kan posten op je kanaal. Alsook heb je een pak minder stress! Voor een bedrijf is dit een goede houvast en het levert zeker zijn voordelen op. Zoals gezegd is het online gebeuren op enkele jaren erg populair geworden. Iedereen zit erop en iedereen voelt zich er goed bij. Als bedrijf zijnde wil je je zo uniek en positief opstellen naar eventueel potentiële klanten. Hoe kan je dit doen? Wij geven enkele tips en weetjes op je eerste stappen te zetten op de socialmedia kanalen.

Social media post

Wat deel je zoal als bedrijf? Dit is voor iedereen verschillend. Ieder bedrijf heeft zijn eigen items om te delen. Post met regelmaat, wees actief op je kanalen en creëer een band met je volgers. Alles begint met vertrouwen en interactie met je fans. Algemeen kan je best het systeem 4-1-1 volgen. Hierbij ga je 4 informatieve, 1 call to action en 1 review op een bepaalde periode. Het is wel verschillend in wat je doet, als je producten verkoopt bijvoorbeeld, dan ga je misschien meer adverteren om zo tot de verkoop te komen. Gemiddeld post je 2 à 3 keer per week, afhankelijk van je sector natuurlijk.

Veel vragen zich af hoe lang mijn posts mogen zijn. De lengte voor een Facebookpost kan je beter beperken tot 400 teken. Vanaf dit aantal komt het wel gekende linkje ‘meer lezen’ te voorschijn, en wees eerlijk daar zit niemand op te wachten.

Op Instagram kan je best tot 120 tekens gaan. Hierdoor zal het op ieder apparaat goed leesbaar zijn en heb je geen problemen dat je post moet uitgeklapt worden.

Twitter en hastags, the perfect match. Denk je aan Twitter dan denk je tevens ook snel aan de gekende ‘#’. Bij ieder bericht staat er wel eentje. De lengte van een Twitter-bericht is inmiddels uitgebreid naar 240 tekens (vroeger 120), het vergemakkelijkt je het bericht te schrijven.

Bij Linkedin kan je best een video creatief gebruiken in je post. In Linkedin wordt deze automatisch afgespeeld waardoor dit zeker een extra troef is, maar behoud de lengte tot 30 seconden!

In’t kort 5 tips!

  1. Maak een analyse! Bepaal je doelgroep
  2. Maak een bedrijfspagina aan
  3. Creëer goede content
  4. Plan je content (GEBRUIK CONTENTKALENDER!)
  5. Gebruik 1 stijl die je een bepaalde periode aanhoudt

Tot slot

En nu? Aan de slag! Zet je bedrijf online op de kaart met de juiste social media marketingstrategie. Zit je nog met vragen of wil je nog wat hulp? Wij, KEMP Graphics kunnen je hier zeker mee verder helpen op het vlak van de socials.

‘Be yourself, be Social Media’

Ontdek Meer tips

Recente blogposts

Deel uw verhaal met ons

kemp wit

Adres De Kempen

Email info@kempgraphics.be

Telefoon +32 498 48 00 45 

 

Het Marketingbureau uit de Kempen

Marketingbureau uit de Kempen met een no-nonsense aanpak op maat van ieder bedrijf. Samen streven we naar unieke oplossingen. 

©2020 Design by KEMP GRAPHICS